Sopot Molo - opis archiwalny

Sopot Molo - opis archiwalny, aktualny do 2011 roku

Molo w Sopocie to najdłuższa tego typu konstrukcja na Zatoce Gdańskiej i najdłuższe drewniane molo w Europie. Cumowanie do mola jest możliwe od strony wchodniej do samego mola oraz od strony południowej do jego ostrogi. Cumowanie tutaj powinno być poprzedzone rozpoznaniem aktualnych warunków, zwłaszcza falowaniania. Należy podkreślić, że falowanie wyklucza postój.

[aktualizacja 2007] Po sztormach w 2007 roku dobijanie do bocznej ostrogi mola jest niemożliwe. Ostroga została zrujnowana.


[aktualizacja 2009] Ze względu na sztorm i zniszczenie bocznej ostrogi Mola w październiku 2009 nie wiadomo, jakie prace będą tam prowadzone wiosną i latem i jak to wpłynie na możliwość cumowania przy Molo.


Dobijamy nie do poprzecznej ostrogi, a wzdłuż Mola. Ze względu na zniszczenie kolejny raz owej ostrogi podczas sztormu w październiku 2009 na razie jest to jedyne miejsce możliwe za zacumowania jachtem - fot. Piotr Salecki (maj 2009)


Nie ma tu tradycyjnego pomostu tylko grube belki z "prześwitami" - trzeba bardzo uważać by nie wpaść w "dziurę - fot. Piotr Salecki (maj 2009)


Oprócz jachtów cumują tu motorówki wożące turystów - potrafią wytworzyć nieprzyjemną falę - fot. Piotr Salecki (maj 2009)


Cumy obkładamy na wysokich balach - fot. Piotr Salecki (maj 2009)


Widok na zniszczoną ostrogę - na zdjęciu po sztormach w 2007 roku. Teraz prawie jej nie ma - fot. Piotr Salecki (maj 2009)

Piotr Salecki (kwiecień 2005, aktualizacja lipiec 2007, maj 2009)

Odpowiedzi

Dodaj nową odpowiedź