- Pomorski Szlak Żeglarski
- Zatoka Gdańska
- Po wodach Gdańska
- Pętla Żuławska
- Zalew Wiślany
- Zalew Kaliningradzki
- Elbląski Węzeł Wodny
- Kanał Elbląski
- Pojezierze Iławskie
- Linie wysokiego napięcia
- Godziny otwarć mostów, śluz, pochylni
- Komunikaty nawigacyjne
- Szlaki Wodne Polski
- Pomagają nam
- Spotkania na szlaku
- wandrus-opinie
- Obozy quadowe, paintballowe, gokartowe i przygody
- Ostrzeżenia i interwencje
- PROJEKTY, AKCJE, PROPOZYCJE
- obozy-quadowe
Program ożywienia dróg wodnych w Gdańsku
3 obiekty przystani wodnych, 34 pomosty pływające do cumowania jednostek pływających, w tym 8 pomostów, przeznaczonych do cumowania tramwaju wodnego, wiaty przystankowe usytuowane przy nabrzeżach - to wszystko już niebawem pozyska miasto Gdańsk.
2 sierpnia 2010 roku Prezydent Gdańska - Paweł Adamowicz podpisał umowę o unijne dofinansowanie „Programu ożywienia dróg Wodnych w Gdańsku". Umowa podpisana została również przez Polską Organizację Turystyczną - Instytucję Wdrażającą Projekt.
Celem Programu jest wykreowanie produktów regionalnych o znaczeniu ponadregionalnym, w tym: możliwość zwiedzania miasta Gdańska drogą wodną, odpoczynek i rekreacja dla całych rodzin nad wodą oraz utrzymanie bezpieczeństwa na szlaku wodnym i w jego okolicy.
W ramach pierwszego etapu „Programu ożywienia dróg Wodnych w Gdańsku", który kompatybilny jest z projektem „Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej" miasto Gdańsk pozyska:
- 3 obiekty przystani wodnych:
• przy ul. Tamka wybudowany zostanie dwukondygnacyjny obiekt administracyjny z bosmanatem. Na parterze zaprojektowano salę klubową, aneks kuchenny i toaletę ogólnodostępną, zaplecze tawerny z pomieszczeniem technicznym i pralnią, sanitariaty, oraz warsztat szkutniczo- serwisowy (o pow. 46,17 m2) do wykonywania drobnych napraw i robót przy jednostkach pływających z magazynem. Na piętrze znajduje się pomieszczenie bosmana z salą konferencyjną, sanitariatem ogólnodostępnym oraz pomieszczeniem gospodarczym i częścią noclegową z czterema pokojami 2-osobowymi z łazienkami. Powierzchnia zabudowy 303,04 m2, kubatura całego budynku 1 435,07 m3.
• przy ul. Sienna Grobla II wybudowany zostanie budynek administracyjny jednokondygnacyjny, niepodpiwniczony z bosmanatem. W części biurowej znajduje się pomieszczenie biurowe i gabinet bosmana, w części sanitarnej dostępnej od zewnątrz znajdują się łazienki ogólnodostępne. Część techniczna składa się z garażu (o pow. 20,24 m2), przeznaczonego do przechowywania sprzętu i urządzeń niezbędnych do obsługi przystani i dwóch dostępnych z zewnątrz pomieszczeń technicznych (o łącznej pow. 6,42 m2). Powierzchnia zabudowy 167,35 m2, kubatura całego budynku 669,40 m3.
• przy ul. Żabi Kruk wybudowany zostanie dwukondygnacyjny obiekt administracyjny z bosmanatem. Na parterze zaprojektowano część sanitarną składającą się z łazienek ogólnodostępnych, część gastronomiczną składającą się z jadalni, kuchni oraz zmywaka naczyń. Część techniczna składa się z dwóch hangarów (o łącznej pow. 104.22 m2) przeznaczonych do przechowywania kajaków oraz ich napraw. Na piętrze umieszczono część biurową składającą się z gabinetu bosmana, sali konferencyjnej, sali biurowej, pomieszczenia monitoringu i część hotelową składającą się z dwóch pokojów trzyosobowych z łazienkami i jednego pokoju czteroosobowego z łazienką. Powierzchnia zabudowy 386,40 m2, kubatura całego budynku 3 199,71 m3.
34 pomosty pływające do cumowania jednostek pływających w tym 8 pomostów, przeznaczonych do cumowania tramwaju wodnego, - możliwość bezpiecznego cumowania dla 53 jednostek rekreacyjnych, sportowych i ratowniczych (w tym jachtów, kajaków, motorówek itd.),
- dwie wiaty przystankowe usytuowane przy nabrzeżach (Westerplatte, Twierdza Wisłoujście - Nabrzeże Barkowe),
- możliwość wodowania i wyciągania jednostek pływających poprzez budowę 4 slipów (lokalizacje: Żabi Kruk, Sienna Grobla II, Tamka, Stogi - lokalizacja-Gdańsk Górki Zachodnie), - ok. 64 miejsca parkingowe dla samochodów osobowych,
- budowę nabrzeży (lokalizacje: Twierdza Wisłoujście -Nabrzeże Barkowe, Żabi Kruk, Tamka, Stogi), - udostępnienie zaplecza sanitarnego dla załóg jednostek pływających cumujących w przystaniach, w tym odbiór nieczystości płynnych z nich pochodzących,
- możliwość prowadzenia usług szkutniczych i serwisowych sprzętu pływającego,
- zagospodarowanie terenów wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną,
- dostosowanie powstałej infrastruktury dla osób niepełnosprawnych.
Całkowity koszt projektu - 37.050.000 zł. Dofinansowanie z Unii Europejskiej - 17.074.000 zł. Czas realizacji robót budowlanych - 1 września 2010 r. do 31 grudnia 2011r. We wrześniu 2010 r. planowane jest podpisanie umowy na roboty budowlane dla 6 zadań budowy przystanków tramwaju wodnego (lokalizacje: Narodowym Centrum Żeglarstwa, Zielony Most, Targ Rybny, Wiosny Ludów, Twierdzy Wisłoujście - Nabrzeże Barek, Westerplatte).
Jeszcze w sierpniu ogłoszony zostanie przetarg ograniczony na roboty budowlane dla 4 pozostałych zadań: 3 przystanie wraz z przystankami tramwaju wodnego oraz 1 przystanek tramwaju wodnego. Jednostką realizującą roboty budowlane jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. Natomiast użytkownikiem nowopowstałej infrastruktury jest Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Gdańsku, który poprzez przeprowadzenie zamówienia publicznego wybierze niezależnych Operatorów nowopowstałej infrastruktury. Projekt Realizowany jest z PROGRAMU OPERACYJNEGO INNOWACYJNA GOSPODARKA 2007-2013, OŚ PRIORYTETOWA 6 - „POLSKA GOSPODARKA NA RYNKU MIĘDZYNARODOWYM" W RAMACH DZIAŁANIA 6.4 - „INWESTYCJE W PRODUKTY TURYSTYCZNE O ZNACZENIU PONADREGIONALNYM" Instytucją Wdrażającą jest Polska Organizacja Turystyczna w Warszawie, a Partnerem Projektu - Muzeum Historyczne Miasta Gdańska, które realizuje zadanie „Budowa przystanku tramwaju wodnego Nabrzeże Barkowe przy Twierdzy Wisłoujście"
Dagna Czarnecka - Wydział Programów Rozwojowych
Anna Dobrowolska - Biuro Prasowe
- Kategorie stron:
- 7123 odsłony
Odpowiedzi
Dodaj nową odpowiedź