Kuźnica - port

INFORMACJE PODSTAWOWE I METRYKA PORTU
Kuźnica to port rybacki, charakterystycznie położony w jednym z najwęższych miejsc Mierzei Helskiej. Przez lata była to mała, nieosłonięta przystań, z niewielkim nabrzeżem, bez infrastruktury dla żeglarzy, z płytkim torem podejściowym wiodącym wśród mielizn. Dotychczasowe locje i opisy przystani przestały być aktualne od jesieni 2012 roku, wraz z wybudowaniem nowego portu rybackiegow  Kuźnicy. Powstały falochrony, wyremontowano i wybudowano nowe nabrzeża, powstała nowa infrastruktura portowa. Tor wodny został pogłębiony. W lecie 2012 budowa i modernizacja była już (prawie) ukończona a port został oficjalnie oddany do użytku w październiku 2012 roku. Z Kuźnicy wyruszają na drugi brzeg Zatoki uroczysta pielgrzymka łodziowa na odpust do Pucka a także Marsz Śledzia - piesza przeprawa śmiałków przez Rybitwią Mieliznę, również na drugi brzeg Zatoki.

Żeglarze mogą cumować w Kuźnicy w dwóch miejscach:

  • w nowym porcie, o którym mowa poniżej
  • przy pomoście cumowniczym na wschód od portu - informacje tutaj
Metryka portu
nazwa:Port Kuźnicaalternatywna:
ulica:
kod, miasto: 
strona www e-mail 
telefon 
  
typ przystaniUrzędu Morskiego, osłoniętaśrednia głębokość
2,5 metra
cumowanieburtą do nabrzeża
Liczba miejsczależna od liczby kutrów rybackich, dla których port zbudowano od ~6 do 15 miejsc
infrastrukturaprąd i woda (na nabrzeżach), wc, prysznice, wyciąg łodziowy (dla małych jednostek)
ostrzeżenia nawigacyjne 
uwagiNa wschód od portu nieosłonięty pomost cumowniczy (płytko).


Ważne informacje Filmy
  

Plan portu- powiększ


Otwarcie portu

Budowa portu

Rybacki odpust

Galerie zdjęć Artykuły  
  • brak - podeślij Czytelniku!
  • O nowym porcie w Kuźnicy - tutaj
 


Zdjęcie lotnicze portu w Kuźnicy - fot. Archwum Urzędu Morskiego w Gdyni

Piotr Salecki (styczeń 2013)

INFORMACJE NAWIGACYJNE

Tor podejściowy:

Informacje zostaną podane po weryfikacji danych.

Nabieżniki (dzienne):

Informacje zostaną podane
po weryfikacji danych.
Na głowicach falochronów planuje się montaż na stalowym maszcie dodatkowego oznakowania nawigacyjnego.

Charakterystyczne punkty w okolicy portu:
Nie ma.

Niebezpieczeństwo:
Spłycenia poza wyznaczonym torem podejściowym.

Basen portowy

Basen portowy to akwen o sporej powierzchni około 3,5 hektara ograniczają dwa falochrony (będące jednocześnie nabrzeżami cumowniczymi), oraz trzy nabrzeża. Falochron Południowy ma długość 174 metry, Falochron Wschodni 110 metrów. Szerokość wejścia pomiędzy falochronami to około 40 m. Nabrzeże Północne - skarpowe, wzdłuż Brzegu Mierzei, ma długość 154 m i nie jest przystosowane do cumowania. Dotychczas istniejące Nabrzeże Postojowo-Wyładunkowe ma długość 92,4 metra i zostało w całości wyremontowane. Falochrony i nabrzeża są oświetlone przez rząd latarni. Na nabrzeżach zostały zlokalizowane przyłącza energetyczne. Na brzegu powstały budynki zaplecza przystani - bosmanat, budynek socjalno-administracyjny dla rybaków, budynki sanitarne z wc i prysznicami.

Komunikacja autobusowa i kolejowa
PKP, PKS, prywatni przewoźnicy autobusowi m,in. do Helu, Władysławowa, Gdyni, Gdańska, kursy dalekobieżne do wielu miast w Polsce


Piotr Salecki
(styczeń 2013)
  • Opis archiwalny, aktualny do 2011/2012 roku - tutaj

Falochron Wschodni - nabrzeże cumownicze - fot. Grażyna Małkiewicz (sierpień 2012)

Głowica Falochronu Południowego wraz z nabieżnikiem - fot. Archiwum Hydrobudowa Gdańsk

Jeden z pirsów przy Falochronie Południowym - fot. Archiwum Hydrobudowa Gdańsk

Odpowiedzi

Dodaj nową odpowiedź