Stronę tę stworzyłem, aby zachęcić wodniaków do pływania po największym i najbardziej zróżnicowanym szlaku wodnym w Polsce - Pomorskim Szlaku Żeglarskim.
Do współredagowania strony zachęcam wszystkich, którzy chcieliby podzielić się swoimi doświadczeniami. Tym którzy już pomogli - dziękuję tutaj. Chętnie udzielę wszelkich porad. Do zobaczenia na wodzie! Ahoj!
INFORMACJE PODSTAWOWE I METRYKA PORTU Kuźnica to port rybacki, charakterystycznie położony w jednym z najwęższych miejsc Mierzei Helskiej. Przez lata była to mała, nieosłonięta przystań, z niewielkim nabrzeżem, bez infrastruktury dla żeglarzy, z płytkim torem podejściowym wiodącym wśród mielizn. Dotychczasowe locje i opisy przystani przestały być aktualne od jesieni 2012 roku, wraz z wybudowaniem nowego portu rybackiegow Kuźnicy. Powstały falochrony, wyremontowano i wybudowano nowe nabrzeża, powstała nowa infrastruktura portowa. Tor wodny został pogłębiony. W lecie 2012 budowa i modernizacja była już (prawie) ukończona a port został oficjalnie oddany do użytku w październiku 2012 roku. Z Kuźnicy wyruszają na drugi brzeg Zatoki uroczysta pielgrzymka łodziowa na odpust do Pucka a także Marsz Śledzia - piesza przeprawa śmiałków przez Rybitwią Mieliznę, również na drugi brzeg Zatoki.
Żeglarze mogą cumować w Kuźnicy w dwóch miejscach:
w nowym porcie, o którym mowa poniżej
przy pomoście cumowniczym na wschód od portu - informacje tutaj
Metryka portu
nazwa:
Port Kuźnica
alternatywna:
ulica:
kod, miasto:
strona www
e-mail
telefon
typ przystani
Urzędu Morskiego, osłonięta
średnia głębokość
2,5 metra
cumowanie
burtą do nabrzeża
Liczba miejsc
zależna od liczby kutrów rybackich, dla których port zbudowano od ~6 do 15 miejsc
infrastruktura
prąd i woda (na nabrzeżach), wc, prysznice, wyciąg łodziowy (dla małych jednostek)
ostrzeżenia nawigacyjne
uwagi
Na wschód od portu nieosłonięty pomost cumowniczy (płytko).
Zdjęcie lotnicze portu w Kuźnicy - fot. Archwum Urzędu Morskiego w Gdyni
Piotr Salecki (styczeń 2013)
INFORMACJE NAWIGACYJNE Tor podejściowy: Informacje zostaną podane po weryfikacji danych.
Nabieżniki (dzienne): Informacje zostaną podane po weryfikacji danych. Na głowicach falochronów planuje się montaż na stalowym maszcie dodatkowego oznakowania nawigacyjnego.
Charakterystyczne punkty w okolicy portu: Nie ma.
Niebezpieczeństwo: Spłycenia poza wyznaczonym torem podejściowym.
Basen portowy Basen portowy to akwen o sporej powierzchni około 3,5 hektara ograniczają dwa falochrony (będące jednocześnie nabrzeżami cumowniczymi), oraz trzy nabrzeża. Falochron Południowy ma długość 174 metry, Falochron Wschodni 110 metrów. Szerokość wejścia pomiędzy falochronami to około 40 m. Nabrzeże Północne - skarpowe, wzdłuż Brzegu Mierzei, ma długość 154 m i nie jest przystosowane do cumowania. Dotychczas istniejące Nabrzeże Postojowo-Wyładunkowe ma długość 92,4 metra i zostało w całości wyremontowane. Falochrony i nabrzeża są oświetlone przez rząd latarni. Na nabrzeżach zostały zlokalizowane przyłącza energetyczne. Na brzegu powstały budynki zaplecza przystani - bosmanat, budynek socjalno-administracyjny dla rybaków, budynki sanitarne z wc i prysznicami.
Komunikacja autobusowa i kolejowa PKP, PKS, prywatni przewoźnicy autobusowi m,in. do Helu, Władysławowa, Gdyni, Gdańska, kursy dalekobieżne do wielu miast w Polsce
Piotr Salecki (styczeń 2013)
Opis archiwalny, aktualny do 2011/2012 roku - tutaj
Odpowiedzi
Dodaj nową odpowiedź